תכירו את האנשים שימנעו את האפליה במוסדות החינוך

בימים אלו ועדת הערר של משרד החינוך מתכנסת חדשות לבקרים, ועושה לילות כימים על מנת לטפל במאות הפניות שזורמות למערכת, וכל זאת בתקווה להגיע לתאריך פתיחת הלימודים עם כמה שפחות ילדים מחוץ למוסד חינוכי
יוסי צלניקר No Comments on תכירו את האנשים שימנעו את האפליה במוסדות החינוך

חמישה נציגים יושבים בועדת הערר שתטפל בתלונות ההורים שילדיהם לא התקבלו לבית הספר • מתוך ארבעת הנציגים רק אחת אשכנזית וחרדית ושלושה חילונים ספרדים • מה תפקיד הועדה ואיפה הם יושבים?

בימים אלו ועדת הערר של משרד החינוך מתכנסת חדשות לבקרים, ועושה לילות כימים על מנת לטפל במאות הפניות שזורמות למערכת, וכל זאת בתקווה להגיע לתאריך פתיחת הלימודים עם כמה שפחות ילדים מחוץ למוסד חינוכי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 מיוחד: למרות שרק היום יצאו בעולם הישיבות לחופשת בין הזמנים, הורים רבים מתארגנים בימים אלו לקראת סיום החופש הגדול במוסדות החינוך החרדי לבנות ברחבי הארץ, כאשר בעוד שבועיים יחלו את לימודיהן מאות אלפי בנות במוסדות השונים שנבחרו בקפידה רבה.

אך לצד הבנות הרבות שחוזרות ללימודים, ישנן עשרות רבות של בנות (ואולי גם בנים) שלעת עתה לא יתחילו את שנת הלימודים הקרובה במוסד כלשהו.

במיוחד בשביל בנות ובנים אלו הוקמה וועדה מיוחדת במשרד החינוך הנקראת "ועדת ערר" שאמורה לדון במקרים השונים של אפליה במוסדות החינוך החרדים, ולנסות למנוע אותה, אם בדיבור ובעידוד או אם בכפיה.

בימים אלו ועדת הערר של משרד החינוך מתכנסת חדשות לבקרים, ועושה לילות כימים על מנת לטפל במאות הפניות שזורמות למערכת, וכל זאת בתקווה להגיע לתאריך פתיחת הלימודים עם כמה שפחות ילדים מחוץ למוסד חינוכי.

אתר 'קול חי' מביא לקוראיו את כל הפרטים על ועדת הערר, הנחשבת לוועדה העסוקה ביותר במשרדי הממשלה במהלך התקופה האחרונה.

ראשית חשוב לציין כי המלחמה הגדולה של הוועדה היא כנגד אפליה, דהיינו רוב המקרים בהם בת הנחשבת ספרדית לא מתקבלת למוסד אשכנזי, או מכל סיבה שהיא המוגדרת כאפליה.

וועדת הערר מורכבת מחמישה אנשים, ארבעה קבועים ואחד מתחלף. יו"ר הוועדה הוא מנהל המחוז החרדי המוכר לנו, מר איציק זהבי, ובעצם הוא מי שמנהל אותה וקובע את החלטתה בסוף הדיונים השונים.

הנציג השני בוועדה, הוא לירון ספרד, נציגו של היועץ המשפטי של משרד החינוך, "כמתחייב במקרים של אפליה רצוי שיהיה מנציג ליעוץ המשפטי של המשרד" אומר לנו בכיר במשרד החינוך.

הנציגה השלישית של וועדת הערר היא שוש איפרגן, המוגדרת באופן שאינו רשמי כסגנית מנהל המחוז החרדי, אך בפועל עיסוקיה הוא בבעיות הטכניות של המחוז, ולא בתחום הפדגוגי.

הנציגה הקבועה האחרונה בוועדה היא מפקחת העל אסתר חרך, שבעצם משמשת כחרדית יחידה בוועדה שעוסקת כמעט רק במקריי אפליה חרדים, פרט נוסף ומעניין הוא שהיא גם האשכנזיה היחידה בוועדה.

הנציג האחרון שנחשב לנציג המתחלף הוא המפקח על המוסד המדובר, עליו דנים רביעיית הנציגים האחרים.

לסיכום ישנם ארבעה נציגים קבועים בוועדת הערר כאשר ישנו נציג נוסף שמתחלף, מתוך ארבעת הנציגים רק אחת חרדית ורק אחת אשכנזית (חרך), ושלושה חילונים ספרדים (זהבי, איפרגן וספרד).



0 תגובות